Λίζα Τζεραρντίνι…

ή αλλιώς Μόνα Λίζα.

Η Λίζα Τζεραρντίνι, η γυναίκα του Φλωρεντίνου εμπόρου Φρανσέσκο ντελ Τζιοκόντο, είναι τελικά η Μόνα Λίζα που ποζάρει αινιγματικά στον πασίγνωστο πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίντσι.
Οι Γερμανοί ειδικοί, αυθεντίες των χειρογράφων, της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης πιστεύουν ότι έλυσαν ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια των αιώνων. Για χρόνια η ταυτότητα του διασημότερου πορτρέτου στον κόσμο παρέμενε άγνωστη. Η εκδοχή που συνέδεε την Τζεραρντίνι με τη Μόνα Λίζα είχε επικρατήσει, αλλά παράλληλα είχε αμφισβητηθεί από τους ιστορικούς. Πίστευαν ότι η Μόνα Λίζα θα μπορούσε να ήταν η ερωμένη ή η μητέρα του Ντα Βίντσι ή ακόμα και ο ίδιος ο ζωγράφος.
Τι βρήκαν οι ειδικοί στη Χαϊδελβέργη; Χρονολογημένες από το 1503 σημειώσεις, γραμμένες στο περιθώριο επιστολών ενός άρχοντα της Φλωρεντίας, του Αγκοστίνο Βεσπούτσι, γνωστού του Ντα Βίντσι. Στις σημειώσεις-σχόλια, ο Λεονάρντο συγκρίνεται με τον αρχαίο Ελληνα ζωγράφο Απελλή ενώ αναφέρεται ακόμα ότι εκείνη την εποχή ο Ντα Βίντσι δούλευε πάνω σε τρεις πίνακες. Ενας από αυτούς ήταν το πορτρέτο της Λίζα ντελ Τζιοκόντο. «Ολες οι αμφιβολίες για την ταυτότητα της Μόνα Λίζα εξαλείφθηκαν με την ανακάλυψη του δρος Αρμιν Σλέχτερ», αναφέρει η ανακοίνωση της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης. Οι τεχνοκριτικοί τονίζουν ότι πρόκειται για σημαντική ανακάλυψη, το παλαιότερο εύρημα που σχετίζει τη γυναίκα του εμπόρου με το πορτρέτο.
Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και οι δηλώσεις του ιστορικού τέχνης Φρανκ Ζέλνερ του Πανεπιστημίου της Λειψίας: «Δεν υπάρχει αμφιβολία. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι όλα όσα είχαν γραφτεί στο παρελθόν για την ταυτότητα της Μόνα Λίζα ήταν άχρηστα».
Η πρώτη φορά που συνδέθηκε το όνομα της Τζεραρντίνι με τη Μόνα Λίζα ήταν το 1550 από τον Ιταλό αξιωματούχο Τζιόρτζιο Βαζάρι. Οι απόψεις του όμως αμφισβητήθηκαν ως μη αξιόπιστες, καθώς διατυπώθηκαν πενήντα χρόνια μετά τη δημιουργία του πίνακα. Ο πίνακας της Μόνα Λίζα, γνωστός και ως «Η Τζοκόντα», φιλοτεχνήθηκε από τον Λεονάρντο ντα Βίντσι ανάμεσα στο 1503 και το 1506 και εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Το έργο απέκτησε μεγάλη φήμη όταν κλάπηκε το 1911 από τον υπάλληλο του Λούβρου Βιντζέντζο Περούτζια, ο οποίος ήθελε να επιστρέψει ο πίνακας στην πατρίδα του, την Ιταλία. Πρόσφατα η Μόνα Λίζα βρέθηκε ξανά στην επικαιρότητα μέσα από το βιβλίο «Κώδικας Ντα Βίντσι» του Νταν Μπράουν.

Υ.Γ Πλάκα πλάκα ποτέ δεν είχα αναρωτηθεί ποιά ήταν αυτή η τύπισσα με το μυστηριώδες χαμόγελο.

Πηγή:Ελεύθερος Τύπος

Και κάποιες θεωρίες γύρω απο αυτό το αινιγματικό πρόσωπο:

Η ΤΖΟΚΟΝΤΑ είχε φρύδια και βλέφαρα, τα οποία μπορεί να σβήστηκαν με την παλαίωση του ελαιοχρώματος, δηλώνει ο Ζαν Κοτ, Γάλλος εφευρέτης μιας επαναστατικής κάμερας, που επιτρέπει την αποσύνθεση του φωτός από τις υπεριώδεις ακτίνες μέχρι τις υπέρυθρες.
Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι η Μόνα Λίζα, σε μια προηγούμενη χρονική περίοδο, είχε πιο έντονο χαμόγελο, φορούσε λευκή δαντέλα στην άκρη του φορέματός της, στο λαιμό, και ακουμπούσε σε ένα στήριγμα.
Οσο για την «αιτία» του λυγισμένου δεξιού καρπού στον πίνακα, ο εφευρέτης υποστηρίζει ότι η Μόνα Λίζα είχε ένα κάλυμμα πάνω στα γόνατά της, που ανακαλύφθηκε από μια ανάλυση των χρωμάτων.
Αν ανατρέξουμε πάντως σε παλαιότερες επισημάνσεις ειδικών ή όχι, κατά ένα γιατρό γυναικολόγο από την Ιταλία η Μόνα Λίζα, από τη στάση που έχει, πρέπει να ήταν έγκυος.

Advertisements

~ από Αποστόλης στο Ιανουαρίου 17, 2008.

4 Σχόλια to “Λίζα Τζεραρντίνι…”

  1. Πολύ καλό, δεν είχα ιδέα 🙂

  2. Άσχετα πάντως με το αν αποδειχθεί αλήθεια, ο μεγαλοφυής ΝταΒίντσι χαμογελάει μαζί με τη Μόνα Λίζα του, γιατί μας κληροδότησε ένα από τα μεγαλύτερα αινίγματα όλων των εποχών

  3. Σημαντική πληροφορία και σε ευχαριστούμε που την μοιράστηκες μαζί μας!

  4. Τί να κρύβεται άραγε πίσω απ’το καλά
    «καμουφλαρισμένο» χαμόγελό της?.?.?
    Αλλά…λύστε μου πρώτα την εξής απορία..!
    …Γιατί..& μέχρι πότε, θα αναρωτιούνται όλοι γι’αυτό?!?

    Τί εξηγήσεις & ποιό ζητούμενο αναζητούν την απάντηση???

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: