Το Google που…λατρεύουμε να μισούμε

Η πρωτοφανής ανάπτυξη που έχει σημειώσει η εταιρεία Google μέσα σε διάστημα λίγων –μόλις 12- ετών έχει καταφέρει να της αποδώσει πολλούς υποστηρικτές αλλά και πολλούς φανατικούς πολέμιους.

Η αλήθεια είναι πως η Google με τις πολλές υπηρεσίες της έχει καταφέρει να γίνει ένας από τους κυρίαρχους οργανισμούς στην αγορά του διαδικτύου. Υπηρεσίες όπως το Search engine, το Gmail, το Google Earth, το Google News και πολλές άλλες έχουν γίνει πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της διαδικτυακής «καθημερινότητας». Γεγονός που άλλωστε επιβεβαιώνεται από τον αριθμό των χρηστών που καθημερινά αυξάνεται αλλά και η αύξηση της χρηματιστηριακής αξίας της εταιρείας.
Βασικοί επικριτές του Google σε επιχειρηματικό επίπεδο είναι επιχειρήσεις όπως ειδησεογραφικά πρακτορεία, τηλεοπτικά δίκτυα, εκδοτικοί οίκοι κ.α. που θεωρούν ότι η εταιρεία, η οποία γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη αρχικά μέσω της μηχανής αναζήτησης της, γιγαντώθηκε λόγω των δικών τους περιεχομένων και δεδομένων. Χωρίς, μάλιστα, να κοστίσει τίποτε η αξιοποίηση τους.

Όμως, οι πιο βασικές επικρίσεις στο Google επικεντρώνονται κυρίως σε θέματα λογοκρισίας όσον αφορά την συνεργασία της εταιρείας με κυβερνήσεις χωρών όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ. Άλλο ένα σημείο που εγείρει αντιδράσεις είναι το «φακέλωμα» των ατόμων που κάνουν χρήση των εφαρμογών της.

Η Google βασίζει το επιχειρηματικό της μοντέλο στην συλλογή πληροφοριών των χρηστών που αργότερα τα χρησιμοποιεί κυρίως για διαφημιστικούς λόγους. Συλλέγει στοιχεία από τους καταλόγους με τις αναζητήσεις που κάνει κάθε χρήστης έως και τις αντιδράσεις του στις προβαλλόμενες διαφημίσεις.

Η ίδια η εταιρεία πάντως προσπαθεί να δείξει ένα «αλτρουιστικό» προφίλ, προβάλλοντας ως στόχο της να «οργανώσει όλες τις πληροφορίες του κόσμου και να τις κάνει παγκοσμίως προσβάσιμες και χρήσιμες». Άλλωστε βασικό σλόγκαν της εταιρείας είναι το «μην είστε κακοί» (Don’t Be Evil).

Η Google έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να κρατήσει μια πολύ λεπτή ισορροπία. Από την μία προσφέρει μια πληθώρα χρήσιμων υπηρεσιών και μάλιστα δωρεάν, ενώ από την άλλη δίνει την δυνατότητα στους διαφημιζόμενους να προωθούν τα προϊόντα τους με εξαιρετική ακρίβεια στο κοινό που στοχεύουν. Έτσι η Google αναδεικνύεται ως «ηγέτης» στον χώρο της διαφήμισης στο διαδίκτυο αυξάνοντας τα έσοδα της.

Βασικοί σταθμοί στην ιστορία του Google

Μάρτιος 1995: Ο Sergey Brin και ο Larry Page -μετέπειτα συνιδρυτές του Google- συναντιούνται σε μια εκδήλωση των φοιτητών διδακτορικού του Πανεπιστημίου Stanford
Ιανουάριος 1996-Δεκέμβριος 1997: O Brin και ο Page ιδρύουν το BackRub το πρόγονο του Google!
7 Σεπτεμβρίου 1998: To Google δημιουργείται. Το όνομα είναι λογοπαίγνιο από την λέξη googol που αναφέρεται στο νούμερο 1 ακολουθούμενο από εκατό μηδενικά, ο αριθμός των πληροφοριών που σχεδιαζόταν να κάλυπτε η μηχανή αναζήτησης. Τα πρώτα γραφεία της εταιρείας ήταν ένα γκαράζ και το δυναμικό της ήταν τέσσερεις υπάλληλοι.
Φεβρουάριος- Ιούνιος 1999: Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ενισχύεται με 25 εκατομμύρια δολάρια. Η Google έχει αρχίσει να γιγαντώνεται.
Μάιος-Ιούνιος 2000: Το Google δέχεται καθημερινά 18 εκατομμύρια διαφορετικές αναζητήσεις και γίνεται η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο.
Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2001: Ο αριθμός των δεδομένων που επεξεργάζεται η μηχανή της Google φθάνει τα 3 δισεκατομμύρια έγγραφα.
Μάρτιος-Απρίλιος 2002: Βγαίνει η beta έκδοση του Google News
Μάιος-Ιούνιος 2003: Βγαίνει το Google AdSense, ένα πρόγραμμα διαφήμισης που εμφανίζει σε ιστοσελίδες διαφημίσεις με παρόμοιο περιεχόμενο.
Μάρτιος 2004: H Google ανακοινώνει την υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, Gmail.
Οκτώβριος 2006: Η Google ανακοινώνει την εξαγορά του YouTube

www.cosmo.gr

Advertisements

~ από Αποστόλης στο Σεπτεμβρίου 9, 2007.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: